Brookies

Vandaag heb ik mijn eerste 'Brookies' gemaakt. Ja je raad het al,een brownie maar dan in cookievorm.
Eerlijk gezegd waren het mijn eerste USA-style cookies ooit gebakken.
De kinderen konden niet snel genoeg het huis uit zijn,zodat ik kon beginnen.


Brownies recept gevonden op blog van:  a baked creation























Recept:

(ong. 12 koekjes)

1 eetlepel plantaardige olie (ik heb olijf gebruikt omdat ik niets anders in huis had)
1theelepel ongezouten boter
300gr fondant chocolade*,in stukjes gehakt/gebroken

2 grote eieren
75gr lichtbruine suiker  (blonde/cassonade)

60gr gewone bloem
1/4 theelepel bakpoeder
1/4 theelepel zout

(*ik gebruik de fondant chocolade van Winny,huismerk van Fresh-Spegelaere,omdat deze lekker en goedkoop is!)

Werkwijze:

-Smelt de olie,boter en de chocolade samen au bain marie - laat afkoelen
-Meng ondertussen in een andere kom,de eieren met de lichtbruine suiker
-Meng in nog een andere mengkom de bloem,het bakpoeder en het zout
-Meng dan nu 1 met 2,zeef 3 over de mengkom en lepel het door het mengsel.
-Zet het mengsel zo'n 6 à 8 minuutjes in de diepvries om wat uit te harden.
-Je kan nu terwijl de oven laten voorverwarmen op 175°
-Schep met een ijsschep halve balletjes uit het deeg en los ze op de bakplaat dat je voorzien hebt van een vel bakpapier

-Laat de koekjes zo'n 11-12 minuutjes bakken

KLAAR!
Mmmm.. overheerlijk en lekker smeuig vanbinnen,ook al had ik ze wat te lang in de oven laten zitten..
Volgende keer nog smeuiger dus!!


De kinderen konden nu niet snel genoeg terug thuis zijn!
Ik hou ervan om hun blinkende oogjes en lachende gezichtjes te zien..Mamaaa wat heb je vandaag weer gebakken voor ons?? (ehm..voor jullie??ach laat ze maar denken..)



0 reacties:

Een reactie posten