Brownies voor mijn schoonzusje

Mijn schoonzus Liesbeth is jarig geweest en omdat ze zwanger is EN een chocoholic is (:p) kon ik het niet laten om brownies te maken voor haar..
Ik heb er extra chocolade aan toegevoegd omdat ze zo dol is op chocolade ;)

Het recept kan dus ook gewoon zonder de stukjes gehakte chocolade.
Je kan ook de gehakte chocolade vervangen door op de bodem een laagje gehakte hazelnoten of walnoten te leggen.




Recept Brownies:

Oven voorverwarmen op 170°C

4 eieren
300gr suiker
140gr gesmolten boter
140gr zelfrijzende bloem
75gr cacao ( liefst 100% cacao,maar met Nesquick is het ook lekker)
50gr in stukken gehakte donkere chocolade

Mix met de handmixer de eieren en de suiker gedurende 1minuut.
Voeg daarna de gesmolten boter* toe en mix nogeens 1 minuut. (*boter 1,5minuutjes in de microgolfoven plaatsen)
Zeef de bloem en de cacao en meng voorzichtig onder het deeg.
Roer er tenslotte de stukjes gehakte chocolade door.

Gebruik een vierkante springvorm en bedek de bodem met bakpapier,beboter en bebloem de randen. (Ik zweer bij bakspray!Snel en so unclumsy!)
Spatel het deeg in de bakvorm en zorg ervoor dat alles mooi verspreid is. 

Plaats de bakvorm in het midden van de oven en bak gedurende 25 à 30 minuutjes.
De baktijd hangt ervan af hoe smeuig je de brownies wil hebben.


0 reacties:

Een reactie posten